Poświąteczny Detoks

Święta, święta i po świętach, ale… nie dla naszego organizmu. Ten przyzwyczajony do twarożku na kolację i owoców na drugie śniadanie (na przykład 😉 ) został zalany przez potop składników odżywczych. Kilkukrotnie pokryliśmy mu zapotrzebowanie na białko, węglowodany, tłuszcze. Z witaminami i minerałami to już różnie. Zależy czy się bardziej skupiliśmy na chlebie z chudą wędliną i chrzanem, czy na tortach i babkach.

Wszystkie ludziki znane nam z „Było sobie życie” biegają teraz w panice, zostają po godzinach w pracy, żeby jakoś sobie z tym nadmiarem poradzić. Jeśli nie pomogliśmy im w czasie świąt dodatkowa aktywnością najprawdopodobniej ostatecznie zdecydują, żeby wszelki nadmiar oddać do magazynu czyli wiecie gdzie… w boczki 😉

Proponuję więc trochę naszym ludzikom pomóc i nie dorzucać już do pieca. Nie bój się, że na poniższej diecie spowolni Ci metabolizm. Nawet 4 dni, to zdecydowanie za krótki na to okres. Dietę można stosować również jako wstęp do diety redukcyjnej.
Podane poniżej porcje są odpowiednie dla osoby ważącej ok. 55 kg o umiarkowanej aktywności fizycznej. Jeśli jesteś 100kg umięśnionym mężczyzną musisz sobie porcje powiększyć. Każdy kieruje się tym, żeby kończyć posiłek z lekkim uczuciem niedosytu, a nie żeby obsesyjnie myśleć o jedzeniu na głodzie. Ci którym dieta potrzebna zapewne mają lekko rozciągnięte żołądki, więc nie rozczulać się nad sobą jeśli w pierwszy dzień żołądek będzie dawał znać, że jednak nie jest po brzegi napchany 😉

Można zamieniać kolejność potraw. Jeśli w jakimś dniu menu szczególnie Ci nie pasuje możesz dwukrotnie powtórzyć inny dzień. Zaufaj mi i patrz co się będzie działo…:)

Zasady ogólne do wszystkich dni:
– Zaraz po przebudzeniu szklanka wody z ½ cytryny (jeśli trudne do przełknięcia dać mniej cytryny) lub sok z buraka
– W ciągu całego dnia cała butelka 1,5l wody mineralnej (rekomendowane lekko gazowane Staropolanka, Muszynianka, Muszyna, Kryniczanka)
– ½ h przed każdym posiłkiem (oprócz śniadania) i do każdego posiłku mięta lub pokrzywa lub koperek lub herbata czarna lub zielona ( kieruj się smakiem : ) )

DZIEŃ 1
Posiłek 1
4 łyżki kaszy jaglanej przepłukujemy w zimnej wodzie tak długo, aż woda będzie czysta. Zalewamy kaszę szklanką wodą i gotujemy. (W międzyczasie można zrobić poranną toaletę lub gimnastykę ;)). Kiedy zgęstnieje dodajemy mleko , zagotowujemy, wyłączamy ogień i czekamy aż zgęstnieje. Napęczniałą kaszę blendujemy razem z bananem.

Posiłek 2
Surówka ze startej marchwi i jabłka + łyżeczka oleju kujawskiego + ½ łyżeczki miodu

surówka z marchewki pomarańczowo cynamonowa

Posiłek 3
½ paczki mixu sałat z
1 łyżką prażonych ziaren słonecznika (na suchej patelni ok. 30s)
½ papryki
4 łyżkami kukurydzy z puszki
Sos z 1 łyżeczki miodu, 1 łyżeczki octu np. jabłkowego, 1 łyżeczki musztardy, 1 łyżeczki oliwy i szczypty kurkumy
Dwie kromki chleba razowego.
Szklanka soku pomarańczowego

Posiłek 4
Dwa duże jabłka obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i dusimy. Dodajemy łyżeczkę miodu zmieszanego z cynamonem.

Posiłek 5
Na 1 łyżce oleju podsmażamy pokrojoną w kostkę małą cebulkę. Kiedy się zeszkli dorzucamy na patelnię pokrojone w kostkę pół papryki oraz pół małej cukinii i dolewamy druga łyżkę oleju. Doprawiamy imbirem, papryką i pieprzem. W międzyczasie zalewamy wrzątkiem zgodnie z przepisem na opakowaniu 4 łyżki kaszy kuskus. Kiedy spęcznieje ( po ok. 5 min) wrzucamy na patelnię do reszty warzyw i mieszamy). Posypujemy pietruszką.
UWAGA: możemy wieczorem zrobić zupę na następny dzień

Dzień 2
Posiłek 1
Dwa jajka ugotowane na miękko (ważne!), dwie kromki chleba razowego posmarowanego Pesto (przepis znajdziesz we wcześniejszych wpisach) z sałatą, szklanka soku wielowarzywnego lub pomidorowego

Posiłek 2
Szklanka soku marchwiowego jeśli kupowany to jednodniowy, a nie typu Kubuś), 50g dowolnych orzechów

Posiłek 3
Zupa z soczewicy (porcję zostawiamy sobie jeszcze na kolejny dzień na kolację)
Zeszklić cebulkę z ząbkiem czosnku i małą, ostrą papryczką. Zalać wodą (1,5l). Do wrzątku wrzucić pokrojone w kostkę dwa ziemniaki i dwie marchewki. Pół filiżanki soczewicy. Łyżeczkę kminku mielonego. Doprawić dużą ilością słodkiej i mniejszą ostrej papryki oraz solą. Po 15 min. Dodać słoiczek koncentratu pomidorowego 30%.

Posiłek 4
Koktajl z pietruszki (przepis we wcześniejszych wpisach)

Posiłek 5
½ opakowania mixu sałat z 1 łyżką prażonych pestek dyni, ½ papryki i 2 łyżkami kukurydzy z puszki. 1 kromka chleba razowego

Dzień 3
Posiłek 1
Owsianka z 4 łyżek płatków owsianych, 300 ml mleka roślinnego. Płatki powinny być rozgotowane (ważne!). Można je zalać na noc kilkoma łyżkami wody. Do owsianki dodajemy szczyptę kakao i trzy pokrojone w kostkę suszone morele lub śliwki. Przed pokrojeniem myjemy je porządnie w ciepłej wodzie (można je też kilka minut namoczyć).

Posiłek 2
Kromka chleba razowego z Pesto i sałatą lub kiełkami. Szklanka soku pomarańczowego.

Posiłek 3
Na 1 łyżce oleju podsmażam ½ opakowania warzyw na patelnię zgodnie z przepisem na opakowaniu. Mieszamy z kaszą gryczaną ugotowaną z 50g suchej kaszy. Doprawiamy papryką, imbirem i pieprzem.

Posiłek 4
Koktajli z banana, kiwi i 200ml soku pomarańczowego

Posiłek 5
Zupa z soczewicy

Dzień 4
Posiłek 1
Dwa jajka ugotowane na miękko (ważne!), dwie kromki chleba razowego posmarowanego Pesto (przepis znajdziesz we wcześniejszych wpisach) z sałatą, szklanka soku wielowarzywnego lub pomidorowego

Posiłek 2
Szklanka mleka roślinnego, 1 kromka chleba razowego

Posiłek 3
70g makaronu pełnoziarnistego gotujemy i jemy z 4 łyżkami pesto

Posiłek 4
Szklanka soku pomarańczowego zblendowana z bananem

Posiłek 5
Na 1 łyżce oleju szklimy cebulkę, ½ ząbka czosnku, dorzucamy pokrojone w kostkę ¼ papryki. Kiedy nieco zmięknie dodajemy całą puszkę pomidorów. Zagotowujemy. Dodajemy bazylię. Blendujemy porządnie. Dosładzamy 3 łyżeczkami ksylitolu lub miodem. Jeśli miodem, to dobrze by było, żeby wcześniej krem nieco przestygł.

NIE REKOMENDUJĘ STOSOWANIA POWYŻSZEJ DIETY DŁUŻEJ NIŻ 4 DNI.
Dajcie koniecznie znać jak efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.