Jadłospis wege w niedokrwistości

Jadłospis wegetariański 2000 kcal w niedokrwistości

Zapewnia nieco wyższą od rekomendowanej podaż żelaza przy zachowaniu staranności aby było spożywane z produktami zwiększającymi jego przyswajalność i w jak najmniejszym stopniu z produktami ograniczającymi jego wchłanianie. Zawiera również rekomendowane przez IŻiŻ proporcje białek, tłuszczy i węglowodanów (15/30/55).

W jadłospisie wyboldowane są składniki wnoszące żelazo w ilości >1g w porcji, podkreślone są składniki, które wspomagają przyswajanie żelaza

 

Śniadanie

Jogurt 150g (2% tłuszczu) zmiksowany z ½ dojrzałego banana + 4 łyżki płatków owsianych + 2 łyżki otrębów pszennych + 3 suszone morele (jeśli kupujemy konserwowane myjemy je wcześniej w ciepłej wodzie) + 4 orzechy włoskie

2 Śniadanie

2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego z pasztetem z soczewicy i pomidorem. Do picia sok wielowarzywny.

Obiad

Makaron pełnoziarnisty (50g suchego) z sosem z tuńczyka i szpinaku (podsmażona cebulka 30g, tuńczyk 100g, szpinak 200g, śmietana 12% 100ml. Do podsmażenia cebuli 1 łyżka oleju rzepakowego). Do picia sok marchwiowo – brzoskwiniowy.

truskawki

Podwieczorek

300g truskawek

Kolacja

Jajecznica z 2 jaj, 2 kromki chleba pełnoziarnistego (80g). Pokrojone w słupki kalarepa, papryka czerwona (po 75g).

One thought on “Jadłospis wege w niedokrwistości”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.