Humus

Nigdy nie rób humusu wg przepisu! Odkryj jaki lubisz i baw się składnikami. Odkryj czy lubisz kremowy czy z grudkami. Czy mocno czosnkowy czy łagodny. Przetestuj czy wolisz z suszonymi pomidorami czy z ziołami.

A kiedy już Ci posmakuje, pomyśl, że dostarczy Ci mnóstwo potasu, nienasyconych kwasów tłuszczowych, sporo białka i błonnika.

Składniki, które w humusie muszą być to:

– ciecierzyca

– pasta tahini

humus

W większości jest też:

– olej

– czosnek

– sok z limonki lub cytryny

– pieprz

– woda

Poza tym mogą być różne dodatki, które przyjdą Ci do głowy.

Przyznaję się – najczęściej robię humus z ciecierzycy z puszki. Jeśli chcesz zrobić z surowej. Musisz ją namoczyć przez noc i ugotować. Najlepiej z domieszką sody oczyszczonej. Super rozpuszcza skórki i  humus wychodzi bardzo kremowy.

Blenduję ciecierzycę (z jednej puszki), dodaję z 4 -5 łyżek pasty tahini, 1/2 ząbku czosnku, 5 łyżek oleju. Jeśli jest za gęsta, a chcę zrobić wersję kremową dodaję trochę wody (zimnej). Doprawiam pieprzem, sokiem z limonki. Czasami dodaję suszone pomidory.

2 łyżki mojego humusu mają ok. 70 kcal. BTWg 2/6/3 BTW%11/73/16

Pełnowartościowy posiłek z wykorzystaniem humusu: Kanapka z dwóch kromek chleba z dwoma łyżkami humusu, sałatą i jajkiem. Czyli 319 kcal BTWg 12/13/39 BTW% 16/35/49

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.