Cholesterol a jesienna depresja

jesień

Każdy słyszał, że cholesterol jest niezdrowy? Brawo Wy! ;) A kto słyszał, że cholesterol jest zdrowy? I że nie objadać się nim jak szalony, absolutnie nie oznacza nie jeść w ogóle?

No więc cholesterol:

– jest niezbędnym składnikiem naszych komórek,

– jego pochodną jest Wit D3

A przede wszystkim

– jest nam niezbędny do prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego! W szczególności u dzieci.

A tu za oknem jesień. Wiatr i deszcz zbierają rozsiewają jesienną depresję. A tej sprzyja brak cholesterolu w posiłkach. Wiecie wśród jakiej grupy statystycznie notuje się najwięcej samobójstw? Wśród wegan :( Ci cholesterolu nie spożywają praktycznie w ogóle.

jesień

No tak, ale co z miażdżycą? To ile jeść, żeby nie było ani za dużo ani za mało? Po pierwsze, z cholesterolu, który spożywamy niewiele trafi do naszych naczyń krwionośnych. Więcej będzie wyprodukowane przez naszą wątrobę, w wyniku zbyt wysokiego spożycia cukrów lub przez stres. Spokojnie możemy zjeść go ok. 300mg w ciągu doby i dużo więcej jeśli będzie pochodził z jajek, bo ten jest bardzo słabo przyswajany przez nasz organizm. Kilka konkretnych przykładów? Proszę bardzo… zawartość cholesterolu w mg na 100g produktu:

 

Mleko 1,5% – 5

Ser Gouda – 71

Twaróg półtłusty – 17

Jajko – 360

Karkówka – 66

Pierś kurczaka – 58

Skrzydełko kurczaka – 77

Salami – 107

Łosoś wędzony – 70

Olej rzepakowy – 0

Masło – 248

Kasze, warzywa, owoce – 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *